PR cikk Budapesten - a legjobb hirdetés

A PR cikk írás Budapesten a legjobb marketingmegoldás vállalkozása népszerűsítésére

Annyi tévhit kering a PR cikk írás körül, hogy a felkészületlen ember kétségbe eshet a rengeteg helytelen értelmezéstől, példától, definíciótól. Mielőtt elkezdtem volna írni ezt a cikket, meglátogattam egy tucat olyan webhelyet, amelyeket a Google dobott ki a PR cikk írás témájával kapcsolatban.

Az eredmény több mint érdekes: kiderült, hogy a szerzők közel fele nem is ismeri az ilyen anyagok egyértelmű meghatározását és kritériumait, nem beszélve a PR cikk tipológiájáról és a PR cikk írás alapvető jellemzőiről.

Reklámcikk, árusító szöveg és sok más helytelen meghatározást lehet olvasni, a PR cikk írás meghatározása alatt. Pontosítsuk azonnal, hogy mit is jelent a PR cikk írás.

A PR cikk írás fogalma

A PR cikk (public relations) egy bizonyos kép kialakításának folyamata meghatározott társadalmi csoportokban, célcsoportokban. A képet kialakíthatjuk bármiről: termékről, szolgáltatásról, cégről, személyről stb. Ennek megfelelően az PR cikk egy adott imázs kialakításának eszköze az olvasók körében.

PR cikk írás esetén szükség van a pozitív képek azonosítására (stabilitás, megbízhatóság, egyszerűség, minőség stb.), de létezik úgynevezett „fekete PR cikk írás”, amikor egy bizonyos negatív (ám tényekkel alátámasztott) kép kialakítására törekszünk, ezzel javítva saját pozíciónkat.

A fő különbség a PR cikk írás és a reklámszövegek között az, hogy a jó PR cikk nem tartalmaz közvetlen direkt reklámot. A PR cikk és az eladási szövegek közötti különbség az, hogy nem fogunk eladni az embereknek semmit "rájuk kényszerített" módon és egyáltalán nem szólítunk fel vásárlásra, csupán mondandónkkal bizalmat és tudást közvetítünk a célcsoport felé. Ezt kihasználva szerzünk vásárlókat.

Mi a különbség a PR cikk Budapesten és más marketing eszközök között?

PR cikk – harc az imázsért és az elismerésért
Reklámcikkek - nyilvánvaló reklámelem, de nem feltétlenül vásárlási felhívással
Szövegértékesítés – közvetlen értékesítés vásárlási felhívással

Most már tudja, hogy a PR cikk miben különbik más típusú tartalomtól.

PR cikk írás és a termék jellemzői

A PR cikk írás esetében számos feltételnek kell megfelelni, amelyek nélkül az anyag nem éri el célját, sőt, akár kontraproduktív is lehet:

Nagyon fontos, hogy a PR cikkeket a célközönség számára érthető nyelven kell írni. A PR cikk nyelvezetének pontosan azok számára kell érthetőnek lennie, akiknek a szöveg szól. Hogy miért is van így, az egyértelmű: szó sem lehet pozitív hatásról az olvasó szemébe, ha a PR cikk hibásan van megírva, de abban az esetben sem érünk el kellő célt, ha nem jó nyelvezetet, adott esetben túl merev, vagy túl laza szövegkörnyezetet használunk és nem találjuk meg a közös hangot az olvasóval.

Az újságírás számos példát tud arra, amikor a célközönség helytelen értékelése a PR cikk írás teljes kudarcához vezetett.

Tegyük fel, hogy egy olcsó kozmetikai márka ismertségének növelése érdekében hozunk létre PR cikk tartalmat.

Célközönség: alacsony jövedelmű fiatal lányok, akiknek a fele nem rendelkezik felsőfokú végzettséggel, egyharmaduk pedig vidéken él. Ennek megfelelően figyelembe kell vennie, hogy ennek a célcsoportnak a szöveg értelmezése más nyelvezetet kíván, mint egy olyan esetben, ahol valamilyen összetett innovatív eszköz ismertségének növelése érdekében történik PR cikk írás, ahol a fő célközönség a 30 év feletti, sikeres, felsőfokú műszaki végzettségű férfiak csoportja.

Ha a célközönség túlságosan heterogén, és nem lehet pontosan besorolni, akkor olyan PR cikk írás a célszerű, amely univerzális tulajdonságokkal rendelkezik. Ezt nem szabad túlságosan leegyszerűsített formában előadni, de nem is lehet túlzottan szakmai szövegekkel teletűzdelt.

Ezért fontos hogy a PR cikk írást minden esetben referenciával rendelkező tartalomkészítők végezzék, akik tudják, hogyan szabják írási stílusukat a meghatározott célcsoportokhoz.

PR cikk Budapesten

PR cikk Budapesten: ez nem reklám, több annál

A PR cikk írás legfontosabb feladata, hogy megnyerjük az olvasót és - ha lehet - közvetlen vásárlásra ösztönözzük az olvasót. Az utóbbi azonban soha nem mehet az előbbi kárára! 

A jó PR cikk önmagában is érdekes a célközönség számára, az olvasó megbízik az ilyen anyagokban, ezért a direkt reklámszöveg tulajdonságainak felhasználása teljesen tönkreteheti az ötletet és egy túlzottan erőteljes vásárlási felhívás belerondíthat az olvasó addigi pozitív élményébe. Fontos, hogy PR cikk írás esetében teljes mértékben kerüljük a hagyományos reklámklisékes és sokkal inkább az olvasó számára is érdekes tartalom letrehozására törekedjünk.

A PR cikk esetében a tartalomnak konkrétumokat és megcáfolhatatlan tényeket kell közvetítenie!

Tudva, hogy a PR cikk írók jelentős hányada szereti a kétes tényeket és információkat felhasználni, ezt a pontot kifejezetten fontosnak tartom kibontani. PR cikkek írásakor ne engedje meg magának, hogy megkérdőjelezhető vagy cáfolható információkkal operáljon.

Ellenkező esetben mindig fennáll annak a veszélye, hogy a PR cikk írás negatív hatást ér el, amely kezdetben diadalmas babérokat szül, de a továbbiakban kínos magyarázkodásba csap át. A PR cikk írás tartalmi része mindig pontos információ és tízszer ellenőrzött információ kell legyen!

Milyen az igazán jó és hatásos PR cikk Budapesten?

A PR cikk kampány - ha igazán ki akarjuk aknázni az online lehetőségeket - nem korlátozódhat 1-2  PR cikk írás sikeres lezárására. A kívánt hatás eléréséhez az interneten különféle formátumú PR cikk írásával kell „bombázni” az olvasót, és ezt bizonyos időn belül rendszeresen meg kell tenni.

A kívánt hatás eléréséhez nem elég néhány képes publikáció. A célzott forgalom különböző forrásait kell az ügyhöz kapcsolni: közösségi hálózatok, média, blogok, speciális oldalak.

A legfontosabb mégis a Google találati listájában elért helyezés, hiszen ma Magyarországon minden (nem csak az internetes, hanem MINDEN) vásárlás közel 70%-a (!) a Google kereső alapján történik! A Budapest Hírek Online PR cikk írás specialistáinak - Önnel együttműködve - az a céljuk, hogy a vállalkozása számára fontos kulcsszavakban a Google első oldalára, lehetőség szerint az első három hely egyikére kerüljön!

Míg az értékesítési szövegekben könnyen mérhető a konverzió, addig a PR cikk esetében bonyolultabb a helyzet. Néha elég sokáig kell várni a PR cikk írás eredményére, mivel a PR cikk hatása nem jelenik meg azonnal vásárlásokra konvertálva.

PR cikk írás osztályozása

Miután kicsit érintettük a PR cikk írás sajátosságait, itt az ideje, hogy beszéljünk a PR cikk írás típusairól.

Sajtóközlemények

Igen, igen, a jó öreg sajtóközlemény részben a szövegek kategóriájába tartozik. A hírek rendszeres közzététele bizonyos képet alkothat egy termékről, szolgáltatásról vagy vállalatról.

A sajtóközlemények hátránya, hogy közönségük mindig az érdeklődő szakemberek körére korlátozódik: nehéz elképzelni, hogy egy hétköznapi ember ne a Google keresőt használva kutasson hírek után, hanem például a Magyar Távirati Iroda oldalán böngésszen. Ezen oknál fogva a sajtóközlemény hatásfoka igen kicsi, szinte mérhetetlen egy magyarországi KKV számára. 

Interjú alapú PR cikk írás

Az „interjú” formátumú PR cikk jó tulajdonsága, hogy önállóan készíthet „kényelmes” kérdéslistát, elkerülve néhány felesleges témát. Vagy szándékosan összpontosíthatja a figyelmet a kényelmetlen kérdésekre, anélkül, hogy megvárná, amíg az ellenfelek felteszik őket (sokkal kényelmetlenebb környezetben).

Az PR interjú lehetővé teszi, hogy egy konkrét személyről, cégről, termékről, szolgáltatásról vagy szinte bármiről a lehető legjobbakat írjunk egy igen tartalmas környezetben. A PR cikk írás egy olyan interjúkészítési formátumot is magában foglal, amelyben a szövegben szereplő kérdések előrevetítik az olvasó fejében általában felmerülő kérdéseket.

Hagyományos (és jól bevált) PR cikk írás

Az PR cikk írás legtöbb esetben egy számunkra fontos célközönséget szólít meg, de nem direkt reklám célzattal. Itt sokkal fontosabb a bizalmi index növelése cégünk felé, mint a direkt eladási számok azonnali felpumpálása. Természetesen egy jól megírt cikk esetében az utóbbi is megtörténik, de nem ez az elsődleges cél.

Életrajz alapú PR cikk írás

Az ilyen típusú PR cikk pozitív képet alkot egy bizonyos személyről, legyen az politikus, sportoló, énekes vagy bárki más. A életrajzi szövegekre jellemző, hogy itt a hétköznapi PR mellett gyakran megtalálható „fekete” megfelelője is.

Elemző (szakértői) PR cikk írás

Az anyag élénk, releváns, egyáltalán nincsenek benne reklámjegyek. Az egyetlen dolog, ami ebben a szövegben egyértelmű "vezető" az olvasó számára, az a cikk végén található link, aminek ügyes manipulálásával indirekt módon ugyan úgy tudjuk vásárlásra ösztönözni az olvasót. 

Apróságnak tűnik, de az olvasónak máris kialakul egy bizonyos benyomása:

„Igen, mivel minden olyan érdekes és profi, akkor kattintok is a cég weboldalára.”

És még ha az olvasó nem is keresi fel azonnal a szolgáltatás webhelyét, máris pozitív véleménye lesz velünk kapcsolatban, hiszen értékes információhoz jutott.

PR cikk Budapesten

A PR cikk Budapesten megrendelésének előnyei

Azt mindenki gondolhatja, hogy ha a PR cikk írás nem lenne hasznos és jövedelmező a cégek számára, akkor nem alakult volna ki ilyen kifinomult és sokrétű alkalmazása napjainkra. A PR cikk főbb előnyei, amelyek más marketing elemek fölé helyezik:

Rendkívül olcsó
Egy jó internetes PR cikk írás költsége töredéke annak, amint a banner hirdetések, a hatékony Facebook kampányok, az offline, papír alapú kampányok vagy más hasonló eszközök felemésztenek. Gyakorlatilag a legjobb ár-érték arányú médiamegjelenésről beszélünk!

Tartósság
Ha fizet a televízió műsoridejéért, rendel egy gyönyörű bannert valahol, reklámot vasárol rádióban vagy a Facebookon akkor minden tevékenységének egyszeri hatása lesz. A PR cikk írás esetében a cikk hat hónapig (!) aktívan az oldalunkon fog szerepelni és csak Önön múlik, hogy szeretné-e megújítani vagy sem.

Ne feledje, a PR cikk írás eredményét (linkekkel) a Google keresőmotor indexeli, ami jelentősen megnöveli a márka (szolgáltatás, cég) említésének gyakoriságát az interneten. A kumulatív hatás működésben van. Nem szabad megfeledkeznünk az oldal „bizalmának” növekedéséről és a célzott látogatókról, akik közvetlen linkekről érkeztek a cég weboldalára.

Hatalmas célközönség
Ma bármilyen témában történhet PR cikk írás. Ha úgy döntünk, hogy a minden bizonnyal Ön által is napi többször használt Google keresőt a cégünk szolgálatába akarjuk állítani, akkor a legjobb marketing döntést hozzuk meg! Ennek a saját prémium céges honlap kialakítása mellett a legjobb módja a PR cikk írás egy olyan partnerrel, aki már bizonyított.

Bizalomnövelés felsőfokon
Ellentétben a reklámcikkekkel, amelyeket gyakran szkeptikusan fogadnak az olvasók, a PR cikk önmagában is érdekesek az olvasó számára. Következésképpen a cikkekben található információk sokkal nagyobb bizalmat keltenek bennük és nem elriasztják, hanem ösztönzik őket a vásárlásra.

Válasszuk a PR cikk Budapesten erejét, ez lesz a legjobb marketingdöntésünk

A PR cikk írás egy igazán hatékony eszköz, amellyel szinte bármilyen marketing probléma megoldható. A PR cikk helyes használata olyan eredményre képes, amit hasonló ár-érték arányban semmilyen más marketing eszközzel sem érhet el.

A PR cikk írás eltünteti az olvasói bizalmatlanságot, ami minden PR cikk írás legfőbb és teljesen egyedi tulajdonsága. Ezután pedig jöhetnek a vásárlók!

Ez mind szép és jó, de miért válasszam a Budapest Hírek Online rendszerét?

A kérdés felvetése több mint jogos! A válasz pedig reményeink szerint ösztönzőleg hat Önre a közös munkánk elindításához.

Mi először elkészítjük a Google optimalizált PR cikk tartalmát, publikáljuk és ha minden rendben (megvan az első 10 hely egyike a Google rendszerében, vagyis az első oldal), csak akkor kell fizetnie!

Mi ennek a gyakorlati menete?

  1. Ön eldöntötte, hogy szeretne PR cikket megjelentetni a Budapest Hírek Online oldalán.

  2. PR cikk író szakembereink segítenek kiválasztani a célokhoz legalkalmasabb PR cikk csomagot, valamint Prémium PR cikk csomag választása esetén a megfelelő kulcsszót a vállalkozása számára.

  3. És itt jön a csavar! Elkészítjük a cikket azelőtt, hogy Önnek díjfizetési kötelessége lenne! A cikket minden esetben úgy írjuk meg (meglévő PR cikk esetén úgy írjuk át), hogy az a legmegfelelőbb lesz az Ön számára és az olvasót az Ön weboldalára vagy elérhetőségeire tereli. A kapott eredmények ellenőrzése után (melyet Ön a Google keresőben tud visszaellenőrizni) lépünk át a következő lépésre.

  4. Ha minden rendben, akkor díjbekérőt küldünk Önnek e-mail címére, melynek kiegyenlítése után (3 nap) elküldjük számlánkat.

  5. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a Google keresési eredményeket, az első oldaláról való kikerülés esetén azonnali intézkedéseket teszünk.


Miért vagyunk ennyire bátrak?

Nem vállaljuk túl magunkat
Soha nem fogunk olyan kulcsszóban komoly helyezést igérni Önnek, amelyre egy PR cikk önmagában semmiképpen vagy a Budapest Hírek Online erejére támaszkodva nem alkalmas. Erre jó példa, hogy az "apple piacvezető" kulcsszó használata, ahol teljesen egyértelmű volt, hogy példának okáért az apple.com honlapot nem fogjuk tudni megelőzni.

Eddig minden vállalásunkat teljesítettük
Még soha nem volt szükség rá, hogy szégyenkezve le kelljen mondanunk egy előre leegyeztetett projektről! Pár sorral lentebb tekintse meg esettanulmányainkat. Ezek bizonyítják az eddigi sikeres munkánkat, amelyet Ön azonnal leelenőrizhet, ha saját Google keresőjébe beírja a listázott kulcsszavakat.

U.i.: Fontos!
Kölcsönös, egymásra mutató link (a Ön honlapjáról a PR cikkre és fordítva) tovább növeli a Google relevancia értékét, így erősen javasoljuk, hogy Ön is helyezzen el egy megfelelő linket weboldalán. Ennek megoldásához minden technikai támogatás megadunk akár Önnek, akár a honlap kezelőjének. Ez mindegyik PR cikk csomag alapvető részét képezi.

A LÉNYEG: a PR cikk Budapesten esettanulmányai

Egy európai autógyártó helyi képviseletének megbízásából tettük közzé az alábbi fekete PR cikket (Prémium csomag)
Célzott kulcsszó: kínai autók hátránya
Eredmény: Google 1. oldal
Konkurens oldalak: hirado.hu, e-cars.hu, hvg.hu, index.hu, vezess.hu, origo.hu, totalcar.hu
 
Egy Apple viszonteladó megbízásából tettük közzé az alábbi PR cikket (Prémium csomag)
Célzott kulcsszó: apple piacvezető európában, apple piacvezető
Eredmény: Google 1. oldal
Konkurens oldalak: hvg.hu, portfolio.hu, telex.hu, 24.hu, ipon.hu, forbes.hu, apple.com
 
A Westend City Center megbízásából közzétett PR cikk (Prémium csomag)
Célzott kulcsszó: divatos gyerekruha Budapest, divatos gyerekruha Budapesten
Eredmény: Google 1. oldal
Konkurens oldalak: hada.hu, milinko.hu, ruhafalva.hu, budapest.cylex.hu, sinsay.com, arkadbudapest.hu, corvinplaza.hu
 
Dr. Kiss D. Csaba ügyvédi irodájának megbízásáből készül PR cikk, amely egy közepes erősségű versenyben célozza meg az ügyfélszerzést (Prémium csomag)
Célzott kulcsszó: legjobb büntetőjogász Budapesten
Eredmény: Google 1. oldal
Konkurens oldalak: vidakovics.hu, drkatonacsaba.hu, buntetougyvedbudapest.hu, starofservice.hu, batki.info, szabom.hu

A Boglárka Bababolt megbízásából közzétett PR cikk, amely egy közepes erősségű versenyben, a vásárlások növelését célozza (Prémium csomag)
https://buon.hu/szines/budapest-miert-fontos-a-minosegi-kelengye-x
Célzott kulcsszó: kelengye budapesten, minőségi kelengye budapesten
Eredmény: Google 1. oldal 
Konkurens oldalak: csinianya.hu, kelengyeshop.hu, babaszafari.hu, pelenka.hu, babaguru.hu
 
A Medina Egészségcentrum megbízásából tettük közzé az alábbi PR cikket, amely az orvosok és a gyógyszergyárak közötti erős versenyben ért el kiemelkedő helyezést. (Prémium csomag)
https://buon.hu/szines/legjobb-uezemorvos-budapesten-segituenk-megtalalni
Célzott kulcsszó: legjobb üzemorvos Budapesten
Eredmény: Google 1. oldal 
Konkurens oldalak: doklist.com, uzemdoki.hu, hungariamed.hu, uzemorvosi-vizsgalat.hu, maganrendelesbudapest.hu, uzemorvos-magyarorszag.hu
 
A Cromax megbízásából közzétett PR cikk, amely egy közepesen erős versenyben, a tájékoztatást és a vásárlások növelését célozza (Prémium csomag)
Eredmény: Google 1. oldal
Konkurens oldalak: levegoshop.hu, filterland.hu, kauffer.hu, jofogas.hu, fiatalkatreszek.hu, opelduna.hu

Egy pályázaíró cég megbízásából közzétett PR cikk, amely egy közepesen erős versenyben hívja fel a figyelmet a pályázati lehetőségekre (Prémium csomag)
Eredmény: Google 1. oldal
Konkurens oldalak: infostart.hu, agroinform.hu, economix.hu, hirado.hu, portfolio.hu, palyazatok.org, kormany.hu, magyarnemzet.hu
 
És végül saját PR cikkünk, amelyet Ön most olvasott végig és amely egy rendkívül erős versenyben ért el vezető helyezést (Prémium csomag)
Eredmény: Google 1. oldal
Konkurens oldalak: pr-cikk.hu, prcikk.com, marketingtanacsado.hu, tartalommarketing.org, 360-marketing.hu, telex.hu, welovebudapest.com
 
FONTOS: a Google SERP (google rangsor) nem valami kőbe vésett dolog! Változik a Goolge algoritmusa, konkurenciánk erősít a kulcsszóra vagy a közeli eredmények okán átmeneti előre-hátra ugrás figyelhető meg. Ha negatív elmozdulást tapasztal (kiesik az első 10 hely közül) jelezze nekünk és megtaláljuk a megoldást!

Miért az első oldal elérése a fontos?

Termék vagy szolgáltatás keresése esetén a Google saját felmérése alapján az emberek több mint 70%-a kattint rá az első oldali helyezés egyikére. Sok esetben szinte lehetetlenség gazdaságosan egy évek óta 1. helyen beágyazott konkurens honlapot megelőzni, de igazából erre a fentebbi okok miatt nincs is szükség. Gondolja végig saját keresési szokásait. Ha rákeres egy kulcsszóra mikor vásárolni szeretne, mennyi eredményre kattint rá?

Végül a PR cikk Budapesten árai! 
Nyugalom... nem ugrik fel a székéből!

Bemutatkozó PR cikk Budapesten

Az elérhető legkisebb csomag kulcsszó optimalizálás és Google indexelés nélkül. Ebben az esetben leginkább egy Budapest Hírek Online portálon történő megjelenésről beszélünk, a Google keresőjében elért helyezés nem lesz érdemleges pozícióban. Kis befektetés, azonban ettől függetlenül nő az internetes ismeretsége vállalkozásunknak és egyfajta bemutatkozó oldalnak is jó. A PR cikk a Budapest Hirdető menüpontban lesz elérhető, főoldali megjelenés nem történik
Ára: 19.990 Ft + áfa, egyszeri díj, korlátlan időtartam
Nincs szerződéskötési kötelezettség, csak díjbekérőt és számlát küldünk.

Google Optimalizált PR cikk Budapesten

A PR cikk írás prémium csomagja, amivel már releváns keresési eredményeket tud elérni a Google rendszerében! Az Ön által most olvasott cikk - ahogy az esettanulmányokban is megírtuk - ennek a prémium csomagnak a szülötte. Komoly kulcsszavakra is optimalizálhatunk vele!
Ára: 19.990 Ft + áfa/hónap (30 nap), éves megrendelés esetén csupán 199.990 Ft + áfa/év
Szerződéskötési kötelezettség, díjbekérő és számla. Lejárat előtt 3 nappal forgalmi jelentést küldünk.
 
Amennyiben további kérdése van vagy ajánlatunk elnyerte tetszését vegye fel velünk a kapcsolatot!
 
Fotók: pixabay.com
Budapest Online Facebook Oldal